Куда скачиваются ассеты unity
Перейти к содержимому

Куда скачиваются ассеты unity

  • автор:

Куда скачиваются ассеты unity

Assets created outside of Unity must be brought in to Unity by having the file either saved directly into the “Assets” folder of your project, or copied into that folder. For many common formats, you can save your source file directly into your project’s Assets folder and Unity will be able to read it. Unity will notice when you save new changes to the file and will re-import as necessary.

When you create a Unity Project, you are creating a folder — named after your project — which contains the following subfolders:

The basic file structure of a Unity Project

The Assets folder is where you should save or copy files that you want to use in your project.

The contents of the Project Window in Unity shows the items in your Assets folder. So if you save or copy a file to your Assets folder, it will be imported and become visible in your Project Window.

Unity автоматически определит файлы, как только они будут добавлены в папку Assets вашего проекта. Если вы поместите любой ассет в вашу папку Assets, вы увидите как он появится в окне Project .

Project - ваше окно в папку Assets, обычно доступную из файлового менеджера

If you drag a file into Unity’s Project Window from your computer (eg, from the Finder on Mac, or from Explorer on Windows), it will be copied into your Assets folder, and will appear in the Project window.

The items you see in your Project window represent (in most cases) actual files on your computer, and if you delete them within Unity, you are deleting them from your computer too.

The relationship between the Assets Folder in your Unity Project on your computer, and the Project Window within Unity

The above image shows an example of a few files and folders inside the Assets folder of a Unity project. You can create as many folders as you like and use them to organise your Assets.

You’ll notice in the image above that there are .meta files listed in the file system, but not visible in Unity’s Project Window. Unity creates these .meta files for each asset and folder, but they are hidden by default, so you may not see them in your Explorer/Finder either.

They contain important information about how the asset is used in the project and they must stay with the asset file they relate to, so if you move or rename an asset file in Explorer/Finder, you must also move/rename the meta file to match.

The simplest way to safely move or rename your assets is to always do it from within Unity’s project folder. This way, Unity will automatically move or rename the corresponding meta file. If you like, you can read more about .meta files and what goes on behind-the-scenes during the import process.

If you want to bring collections of assets into your project, you can use Asset Packages. See Asset Packages for more details.

Some common types of Asset

Image Files

Most common image file types are supported, such as BMP, TIF, TGA, JPG, and PSD. If you save your layered Photoshop (.psd) files into your Assets folder, they will be imported as flattened images. You can find out more about importing images with alpha channels from photoshop, or importing your images as sprites

  • Звуковые файлы If you save your 3D files from most common 3D software packages in their native format (eg, .max, .blend, .mb, .ma) into your Assets folder, they will be imported by calling back to your 3D package’s FBX export plugin (*). Alternatively you can export as FBX from your 3D app into your Unity project. Read more about importing 3D files from your 3D app.

Меши и анимации

Какой 3Д пакет бы вы не использовали, Unity будет импортировать меши и анимации из каждого файла. Для списка приложений поддерживаемых Unity, см. это страницу.

Для того чтобы можно было импортировать файл с мешем, не обязательно включать в него анимацию. Если вы используете анимации, вы можете сделать выбор: импортировать все анимации из одного файла или из разных файлов, каждый из которых содержит по одной анимации. Для более подробной информации об импорте анимации, пожалуйста, посмотрите эту часть руководства.

Audio Files

If you save uncompressed audio files into your Assets folder, they will be imported according to the compression settings specified. Read more about importing audio files.

Типы ассетов In all cases, your original source file is never modified by Unity, even though within Unity you can often choose between various ways to compress, modify, or otherwise process the asset. The import process reads your source file, and creates a game-ready representation of your asset internally, matching your chosen import settings. If you modify the import settings for an asset, or make a change to the source file in the Asset folder, will cause Unity to re-import the asset again to reflect your new changes.

Note: Importing native 3D formats requires the 3D application to be installed on the same computer as Unity. This is because Unity uses the 3D application’s FBX exporter plug-in to read the file. Alternatively, you can directly export as FBX from your application and save into the Projects folder.

  • Asset Packages
  • Importing Meshes
  • 3D форматы
  • Animation Import
  • Материалы и шейдеры
  • Текстуры и видео
  • Редактор спрайтов
  • Упаковщик спрайтов
  • Процедурные материалы
  • Аудио файлы
  • Модули трекера

Импорт ассетов в проект Unity3D

Скачал ассет из Asset Store. Где его теперь найти? в меню «Import Package» его нет, там только стандартные. Неужели каждый раз снова лезть в стор за ассетом, чтобы импортировать его? Помогите разобраться.

#1
4:12, 11 авг 2014

Captura | Импорт ассетов в проект Unity3D

1. Или из окна Asset Store:

2. Или из папки, куда скачиваются все unitypackage:
C:\Users\\AppData\Roaming\Unity\Asset Store

Куда скачиваются ассеты unity

DavilSin 10 окт 2011, 13:49

Подскажите где хранятся скачанные пакеты с Asset Store?

Изображение

DavilSin UNIт Сообщения: 74 Зарегистрирован: 16 апр 2011, 11:10

Re: Куда импортирует Asset Store

Zanilokon 10 окт 2011, 16:35

Прямо в проэкт
Zanilokon UNIт Сообщения: 105 Зарегистрирован: 25 июл 2011, 06:28

Re: Куда импортирует Asset Store

seaman 10 окт 2011, 18:53

Найти элементарно:
c:\Documents and Settings\имя пользователя\Application Data\Unity\Asset Store\
seaman Адепт Сообщения: 8352 Зарегистрирован: 24 янв 2011, 12:32 Откуда: Самара

Re: Куда импортирует Asset Store [РЕШЕНО]

DavilSin 11 окт 2011, 08:11

Изображение

DavilSin UNIт Сообщения: 74 Зарегистрирован: 16 апр 2011, 11:10

Re: Куда импортирует Asset Store

WainakH 18 май 2016, 21:47

На 7-ке я нашел по этому пути:
C:\Users\\AppData\Roaming\Unity\Asset Store
WainakH UNец Сообщения: 1 Зарегистрирован: 15 авг 2013, 23:18
Сообщений: 5 • Страница 1 из 1

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 10

  • Список форумов
  • Техподдержка • Наша команда • Удалить cookies конференции • Часовой пояс: UTC + 3 часа

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Русская поддержка phpBB

Ассеты с маркетплейса?

где найти папку проекта контент? мне кажется вы не поняли, я все пути для проекта и приложения указывал на диск под приложения, на HDD, когда создаю проект, вношу изменения, вес изменяет папка с проектом а когда хочу скачать ассет он забивает мне системный диск, второй накопитель ssd и я не могу найти эту папку куда они по умолчанию скачиваются, спасибо

Ваш ответ на вопрос

Войдите, чтобы написать ответ

cpp

  • C++
  • +1 ещё

Вода в unreal engine 4.27 после сборки проекта пропадает. Что делать?

  • 1 подписчик
  • 28 апр.
  • 39 просмотров

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *