Скачать куда гейм лаб
Перейти к содержимому

Скачать куда гейм лаб

  • автор:

Kodu Game Lab для Windows

Kodu Game Lab скриншот № 1

Kodu Game Lab — среда разработки 3D игр, предназначенная для обучения детей основным принципам программирования. Программа позволяет создавать ландшафт мира, заполнять его персонажами и различными объектами, а затем программировать их поведение и создавать правила игры на специализированном языке визуального программирования. Основной идеей Kodu, является сосредоточение внимания пользователя на процессе разработки истории и идеи игры с её логикой, вместо того, чтобы постоянно задумываться над способами программирования. Сердцем Kodu является язык программирования на основе плиток. Для более быстрого создания игры, доступен набор уже готовых миров, но можно создать свой мир с нуля. Программа предлагает все необходимые элементы для редактирования сценариев, создания и распространения персонажей и объектов по уровням, все это с очень простого интерфейса, который полностью управляется с помощью мыши.

ТОП-сегодня раздела «Программирование»

Учебник по 1С Учебник по 1С:предприятие в доступной форме объясняет базовые принципы программирования.

скачать Kodu Game Lab

Kodu Game Lab 1.5.53.0 Обучающая среда разработки с использованием простого визуального языка.

Delphi World Pro 6.0.11.11 Delphi World — обширный архив статей и малодокументированных возможностей по Delphi. Всего работ в архиве: 5000.

Учебник по Delphi 7 для начинающих 1.0 Учебник по Delphi 7 для начинающих программистов.

Учебник по Visual FoxPro 8 Visual FoxPro — книга представляет интерес как для начинающих знакомство с Visual FoxPro 8.0, так и имеющих опыт работы с этой системой.

Учебник по языку Basic в задачах и примерах 1.0 Учебник по языку Basic в задачах и примерах — Представляемая книга содержит опыт, накопленный автором за время работы преподавателем информатики в школе.

Скачать Kodu Game Lab 1.5.53.0

Обучающая среда разработки с использованием простого визуального языка программирования, которая предлагает все необходимые элементы для редактирования сценариев, создания и распространения персонажей и объектов по уровням. Имеется набор уже готовых миров (полное описание. )

Рекомендуем популярное

Учебник по 1С:предприятие в доступной форме объясняет базовые принципы программирования.

Обучающая среда разработки с использованием простого визуального языка.

Delphi World — обширный архив статей и малодокументированных возможностей по Delphi. Всего работ в архиве: 5000.

Учебник по Delphi 7 для начинающих программистов.

Visual FoxPro — книга представляет интерес как для начинающих знакомство с Visual FoxPro 8.0, так и имеющих опыт работы с этой системой.

Учебник по языку Basic в задачах и примерах — Представляемая книга содержит опыт, накопленный автором за время работы преподавателем информатики в школе.

Kodu in the Microsoft Store

Kodu is now available in the Microsoft store. This is the same as the desktop build with the bonus that it will automatically be updated as new versions are released. You can find it here.

If you are using an older version of Windows not supported by the store you can use the Desktop Build below.

Kodu Desktop Build

The desktop builds are most useful when installing Kodu off-line. For instance, you can put the installer on a USB drive and install it on multiple PCs. You do not need to download both files. Regular users should download and install the KoduSetup.EXE file. The KoduSetup.MSI file is for system administrators installing Kodu via SCCM.

Latest Version : 1.6.18.0

Both the Microsoft Store build and the Desktop builds store the user’s levels in the same location so you can freely switch between them without losing any work.

XNA 4.0

Microsoft has recently stopped making the XNA 4.0 redistributable available for download. If you install Kodu via the .MSI package you will need this. It comes included as part of the .EXE installer. You can now get the XNA 4 redistributable package here: XNA 4 Redist

Legacy Versions

If you need a specific version of Kodu, email KoduSupport@InfiniteInstant.com. I have most of the older versions and will make them available as needed.

System Requirements

Supported Operating Systems

Windows 11, Windows 10, Windows 7, Windows 8, Windows Vista

A graphics card that supports DirectX 9.0c and Shader Model 2.0 or higher is required. .NET Framework 4.0 or higher is required. XNA Framework 4.0 Redistributable is required. The XNA redist is included in the .EXE version of the installer. For system admins installing via the .MSI you can get the XNA redist here: XNA 4 Redist

Questions?

For questions or any support issues, email KoduSupport@InfiniteInstant.com.

Kodu Game Lab

Kodu Game Lab is a 3D game development environment that is designed to teach kids basic programming principles. Kodu allows creators to build the world’s terrain, populate it with characters and props, and then program their behaviors and games rules in a bespoke visual programming language.

Kodu originated as a project in Microsoft Research. The original target platform was the Xbox 360 using C#, XNA, and releasing via the Indie Games Channel. The choice of releasing on the Xbox informed much of the early UI development since everything needed to be done using a game controller. Since porting to the PC, support for keyboard, mouse, and touch have been added.

The goal for Kodu has always been to be as easy as possible for new users. Guided by this goal, we’ve tended to design new features so that they are simple and understandable rather than more complex and complete.

The heart of Kodu is the tile-based programming language. The language is high level in the sense that a lot can be accomplished in a very few lines of “kode” compared to traditional programming. The kode is continuously evaluated so that it immediately reacts to any changes in the state of the world. For instance, the sample below shows how to program a character to find and eat all the apples in the game world. Line 1 says that if the character sees an apple, it should move toward it. If there is more than one apple in the world, it automatically chooses the nearest to move toward. Line 2 says that when the character bumps into the apple, it should eat it. The bumped tile is Kodu’s way of telling when two characters are close to each other. Once the apple is eaten, it no longer exists in the world, so the character will then go after the next one and so on until no more apples remain.

Kode Sample

Having the tiles represent real-world events, actions, and objects helps bridge the gap between a new user’s real-world experience and the often abstract nature of computer programming.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *